Artikel 1 – Definities
1.1. Halder Installatie: De onderneming die installatiediensten levert, opgericht en gevestigd te Kanaalpark 140, Leiden, hierna te noemen “wij” of “ons”.
1.2. Jij/Jouw: De natuurlijke persoon of rechtspersoon die als opdrachtgever gebruik maakt van de diensten van Halder Installatie.
1.3. Vakman: Een zelfstandig ondernemer (ZZP’er) of rechtspersoon die de klusaanvraag accepteert en de werkzaamheden uitvoert voor de opdrachtgever.
1.4. Overeenkomst: De overeenkomst die tot stand komt tussen jou, de opdrachtgever, en de vakman voor de uitvoering van een klus, nadat de opdracht is geplaatst en bevestigd door Halder Installatie.
Artikel 2 – Doel van Halder Installatie
2.1. Halder Installatie biedt installatiediensten aan via onze website, waarmee jij snel en eenvoudig vakmannen kunt vinden voor de uitvoering van klussen.
2.2. De website biedt een selectie van installatiediensten waarvoor je een vakman kunt inschakelen.
2.3. Na het indienen van een klusaanvraag via ons formulier of telefonisch, worden jouw gegevens doorgestuurd naar een beschikbare vakman. Deze gegevens worden uitsluitend gedeeld met de vakman die de klus oppakt.
2.4. Zodra je een aanvraag indient, zijn deze algemene voorwaarden van toepassing. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de vakman jouw aanvraag bevestigt.
2.5. Je gaat een betalingsverplichting aan met de vakman voor het voldoen van de factuur die je na de uitvoering van de werkzaamheden ontvangt.
2.6. Door het indienen van een klusaanvraag stem je in met de directe uitvoering van de werkzaamheden en doe je afstand van het herroepingsrecht zodra de werkzaamheden zijn afgerond.
2.7. Wij spannen ons in om een vakman te vinden die beschikbaar is op de door jou gewenste dag en tijdstip, maar dit kan niet altijd worden gegarandeerd. In het geval van overmacht wordt je hierover tijdig geïnformeerd.
2.8. De door jou opgegeven klus moet overeenkomen met de daadwerkelijk uit te voeren werkzaamheden. Indien de werkelijke situatie afwijkt, behoudt de vakman zich het recht voor om de klus te weigeren of het tarief aan te passen. Bij misbruik kan de vakman een minimumtarief van één uur arbeid in rekening brengen.
2.9. Alle vakmannen die via Halder Installatie werken, worden zorgvuldig gescreend. Hoewel wij ons uiterste best doen betrouwbare vakmannen te selecteren, kunnen wij geen 100% garantie geven. Na iedere klus vragen wij om een beoordeling van de vakman, waarmee wordt bepaald of de vakman toekomstige klussen blijft ontvangen.
Artikel 3 – Kosten en tarieven
3.1. Bij aankomst zal de vakman een prijsopgave opstellen op een elektronisch apparaat. Deze kan direct door jou worden goedgekeurd, waarna de vakman start met de werkzaamheden.
3.2. Indien de vakman niet kan inschatten hoe lang de klus duurt of welke materialen nodig zijn, zal hij vooraf zijn tarieven met jou bespreken.
3.3. De vakman heeft het recht zijn eigen tarieven te bepalen. Hierdoor kunnen tarieven tussen vakmannen variëren.
3.4. Indien de vakman materialen moet aanschaffen die niet vooraf bekend waren, kan de tijd voor het halen van materialen in rekening worden gebracht.
3.5. Voor sommige klussen wordt een vaste prijs afgesproken. Indien de situatie afwijkt of er meerwerk nodig is, dient de vakman jou hiervan op de hoogte te stellen.
3.6. Prijzen kunnen variëren afhankelijk van het moment van de aanvraag. Spoedklussen, weekenddiensten en avondwerkzaamheden worden doorgaans tegen hogere tarieven uitgevoerd.
3.7. Halder Installatie is geen vergelijkingssite voor vrijblijvende offertes. Een vakman mag kosten in rekening brengen voor het opstellen van een offerte, met een minimum van €47,19 aan voorrijkosten en arbeid.
3.8. Bij annulering van een klus na onderzoek door een vakman, kan een onderzoeksfactuur van €250 exclusief servicekosten en optioneel garantiepakket worden gefactureerd.
Artikel 4 – Betalingen
4.1. De factuur wordt na voltooiing van de klus door de vakman opgesteld en per e-mail verstuurd. Betaling dient direct na voltooiing plaats te vinden.
4.2. Garantie, ondersteuning en bemiddeling door Halder Installatie is alleen van toepassing na volledige betaling van de factuur.
4.3. De minimale afname is altijd 30 minuten arbeid.
4.4. De opdrachtgever blijft te allen tijde verantwoordelijk voor tijdige betaling van de factuur.
Artikel 5 – Annuleren van een aanvraag
5.1. Een geaccepteerde klus kan kosteloos worden geannuleerd tot 6 uur voor de geplande aanvang.
5.2. Bij annulering binnen 6 uur voor aanvang wordt €25,- inclusief btw in rekening gebracht voor de eerste 3 uur.
5.3. Als de vakman al onderweg is of voor een dichte deur staat, wordt een voorrijkostenvergoeding van €50,- inclusief btw in rekening gebracht.
5.4. Spoedklussen kunnen nooit kosteloos worden geannuleerd.
Artikel 6 – Klachtenprocedure
6.1. Wij streven ernaar onze dienstverlening optimaal te laten verlopen. Mocht er desondanks een klacht zijn over onze dienstverlening of die van een vakman, kan deze schriftelijk worden ingediend via het online klachtenformulier of per e-mail.
6.2. Klachten over de kwaliteit van het werk dienen eerst bij de vakman zelf te worden gemeld. Indien de klacht na 14 dagen niet is opgelost, kan bemiddeling via Halder Installatie worden aangevraagd.
6.3. De vakman heeft het recht om de klacht eerst zelf op te lossen voordat verdere stappen worden ondernomen.
6.4. Indien werkzaamheden buiten ons platform om zijn verricht, vervalt het recht op garantie en bemiddeling.
6.5. Halder Installatie is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door de vakman. Aansprakelijkheid moet worden besproken tussen de vakman en de opdrachtgever.
Artikel 7 – Overige bepalingen
7.1. Na afronding van de klus kun je een beoordeling geven. Bij het plaatsen van een beoordeling geef je ons toestemming deze te gebruiken voor promotionele doeleinden.
7.2. Wij behouden ons het recht voor om de inhoud van de website en deze voorwaarden te wijzigen.
Halder Installatie is proudly powered by WordPress